Jobs bei Royal Canin Schweiz

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Jobs bei Royal Canin

ROYAL CANIN ist ein dynamisches, innovatives Unternehmen, das 1968 in Frankreich gegründet wurde. Als Tochterunternehmen der Mars Incorporated sind wir der Spezialist im Bereich „Gesundheitsernährung“ für Hunde und Katzen. Es sind die unbändige Leidenschaft und der Pioniergeist jedes einzelnen Mitarbeiters, die ROYAL CANIN so erfolgreich machen. Unsere Management-Prinzipien „Teamwork vor Einzelleistung“, „Think Global, Act Local“ sowie das Arbeiten als „Unternehmer des eigenen Bereiches“ tragen Jahr für Jahr zum Erfolg und weltweiten Wachstum des Unternehmens bei. Werden SIE Teil der Mars-Familie und gestalten Sie gemeinsam mit uns die Zukunft der Heimtierernährung!

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ROYAL CANIN is a dynamic and innovative company which was established in 1968 in France. Being a full subsidiary of Mars Incorporated we are the Expert in Health Nutrition for cats and dogs. Our associate’s overwhelming passion and the spirit of innovation make ROYAL CANIN so successful. Join the Mars Family to shape the future of pet food together with us!

We’re currently looking for a new team member in our swiss office as

Key Account Manager / Business Analyst (m/w)

The future job holder is fully responsible for the support to and relationship management of our key accounts in the Specialized Pet Trade shops in Switzerland in order to achieve and secure our business objectives, sales growth and increase our market share. He/ She will prepare for and take active part in the yearly negotiations and is responsible for the careful monitoring of the budget and P&L.

Key tasks:

  • Preparation, participation and implementation of annual negotiations of existing key accounts upon consultation with the Sales & Marketing Manager
  • Definition and Management of the allocated budget for key accounts and optimization of tools available from other departments
  • Definition of performance targets and monitoring of KPIs
  • Joint elaboration of an action plan with the Marketing team in consideration of a consistent brand image aligned with the values of ROYAL CANIN Switzerland
  • Providing quantitative & qualitative forecast, reporting & ROI of all activities
  • Analysis and monitoring of the market and competitors (both online & offline)
  • On-site assistance of stores to secure agreed implementations and potentially optimize use of shelf space 
  • Supporting the team with relevant dashboards to monitor progress and measure performance against driving indicators of the business
  • Collaboration with other departments in order to provide fact-based analysis and relevant data 
  • High collaboration with all Associates in the DACH Cluster, namely with Sales & Marketing, Supply and the Digital Department, and also with the international community

Profile:

  • University Degree in Business Administration, ideally with a focus in Sales Management
  • Minimum of 2 years of experience in Key Account Management (ideally in FMCG) with a high sales, customer and service focus
  • Strong analytical skills as well as ability to apply standard tools to gather insights and make recommendations
  • Negotiation and problem solving skills and a high level of personal initiative
  • High level of performance and commitment as well as willingness to develop
  • Strong command of MS-Office package (especially in Microsoft Excel)
  • Business fluent in Swiss-German as well as fluent in English, French is a plus

We would kindly ask you to submit your CV in English and to be aware, that some of the recruitment process will as well be conducted in English.

Please use our online application form to send your complete application documents (in English) with salary requirements and the earliest possible starting date.

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Zur Verstärkung unseres Schweizer Teams suchen wir zum nächstmöglichen Termin für unseren Standort Dällikon eine/n

Customer Care Mitarbeiter/in SPT

In dieser Position sind Sie verantwortlich für die Kundenbindung und -betreuung im (Zoo)Fachhandel in der Schweiz in unserer Abteilung SPT (Specialized Pet Trade). Zu Ihren Aufgaben gehören neben der Beantwortung von Kundenfragen zu Bestellungen, Produkten und dem Royal Canin Service maßgeblich die Steigerung der Umsätze durch Verkaufen und Umsetzen von Aktionen sowie telefonisches Nachfassen.

Hauptaufgaben:

  • Telefonische Betreuung (In & Outbound) der Kunden auf Deutsch, Französisch und idealerweise Italienisch 
  • Bestellannahme und Auftragserfassung
  • Reklamationsbearbeitung und Problemlösungen bei Logistikproblemen, Pathologie und Produktfehler
  • Professionelle Beratung zu Ernährung und Halten von Hunden und Katzen 
  • Aufbau und Intensivierung des Wissens um Hunde, Katzen und das Produktportfolio
  • Verwalten des Kunden-Treueprogramms
  • Unterstützung der Aussendienstmitarbeiter und des Marketingteams 
  • Organisation von Events
  • Bearbeiten von administrativen Tätigkeiten und kleineren Projekten 

Profil:

  • Abgeschlossene Grundausbildung, vorzugsweise im kaufmännischen oder tiermedizinischen Bereich
  • Erfahrung im Umgang mit Kunden sowie die Fähigkeit, stabile, langfristige Beziehungen zu Kunden aufzubauen
  • Unternehmerisches Denken zur Beratung der Kunden mit dem Ziel der Umsatzsteigerung
  • Affinität zur Hunde- und Katzenhaltung sowie Bereitschaft, Wissen aufzubauen im Zuchtwesen und der Gesundernährung
    für Hunde und Katzen
  • Eine Selbstständige Arbeitsweise sowie höchste Serviceorientierung/Kundenfreundlichkeit
  • Gute EDV-Kenntnisse
  • Verhandlungssicher in Deutsch und Französisch (vorausgesetzt), Italienisch von Vorteil

Bitte bewerben Sie sich ausschließlich online hier (mit Angabe zu Ihrer Gehaltsvorstellung und Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin)

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